Telefonen er åben 07-16:00 på hverdage
- Ring på 45 87 00 55 - kontakt@malogspar.dk
4.8 - Fremragende på trustpilot
1-2 dages levering
30 dages returret

Handelsbetingelser hos Mal & Spar

Generelle oplysninger

Mal & Spar
Tingstedet 1
2500 Valby
CVR nr.: 19831590
Telefon: 45870055
Email: kontakt@malogspar.dk

Priser

Hos Mal & Spar tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Bestilling

Vi har åben 24 timer i døgnet hos Mal & Spar, derfor kan du handle når det passer dig. For at handle på www.malogspar.dk skal du være fyldt 18 år, eller have juridisk ret til at indgå et køb fra eks. en værge.

Betaling

Mal & Spar modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Betaling med MobilePay

MobilePay er Danske Banks løsning til betaling via din smartphone. Hvis du gerne vil benytte dig af MobilePay, skal du installere applikationen på din telefon, og knytte et betalingskort til den. Vær opmærksom på, at der kan være et gebyr forbundet med brug af MobilePay, afhængigt af hvilket betalingskort du vælger at bruge.

Når du vælger at betale med MobilePay, bliver du sendt videre til en side, hvor du bliver bedt om at indtaste dit telefonnummer. Derefter skal du bare godkende betalingen på din telefon, så kører resten automatisk.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare, modtager du først en ordrebekræftelse på din bestilling per e-mail. Kvitteringen er ikke en bindende aftale, men en bekræftelse på at vi har modtaget din bestilling.

Når ordren er behandlet, modtager du en faktura på e-mail, som betyder at handlen er accepteret, og at varen er på vej.

Ordrer afgivet inden kl. 10.00 man-torsdag bliver ekspederet samme dag. Ordrer afgivet efter kl. 10.00 fredag og ordrer afgivet lørdag og søndag samt på helligdage bliver behandlet førstkommende hverdag.

Levering

Mal & Spar tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 10 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leverings adressen, der angives ved bestillingen.  Ved levering til ikke-bofaste øer bliver der pålagt et ekstra gebyr, der bliver oplyst ved din ordreafgivelse på malogspar.dk

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med DSV eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleverings stedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleverings sted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leverings vilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Genlevering af ikke afhentet GLS pakke

Hvis du ikke har fået afhentet din pakke i GLS pakkeshoppen inden for de 7 dage den
ligger til afhentning, bliver den sendt til tilbage til os som ekstra omkostning.
For at få den gensendt igen, vel en genlevering kost kr. 100,00 inkl. moms.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Mal & Spar vil dække returnerings omkostninger i et rimeligt omfang.

Reklamation på mekaniske produkter

For mekaniske produkter så som Wagner sprøjteanlæg, gælder det at produkter ved reklamation sendes til Mal & Spar som herefter sender det til producenten for vurdering af stand.

Ved defekter på produktet forårsaget af forkert brug, betaler du som kunde for fragt  kr 150,00  – undersøgelsesgebyr kr. 500,00 – samt evt tilbud på reparation af produkter

Ved defekter på produktet, som produkter blev leveret med, dækker producenten og Mal & Spar omkostninger for fragt og reparation.

Tonede varer

Alle malinger har som standard en farve – typisk er den hvid. Når man bestiller, kan man vælge en anden farve end det malingen er som standard. Når man gør dette, så bliver malingen special tonet til dig og her bortfalder returretten, med mindre du har lavet direkte aftale med os omkring returnering af tonede varer inden du bestiller.

Returnering

Hvis du fortryder et køb, beder vi dig kontakte os på telefon eller e-mail hurtigst muligt for at forklare hvorfor det skal retur.

Varerne skal tilbageleveres til:
Mal & Spar
Valby Tingstedet 1.
2500 Valby

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for returnering af dit køb

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, reklamationer og benyttelse af fortrydelse retten sendes til:

Mal & Spar
Valby Tingstedet 1.
2500 Valby

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg. nr og konto nr, så det aftalte beløb kan overføres.

Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Levering

Levering sker på hverdage mellem kl. 07.00 og 17.00, med mindre andet er bestilt eller aftalt. Hvis det ikke er muligt at være hjemme til at modtage varen, kan du vælge at få varen stillet. Dette kan noteres i kommentarfeltet ved ordreafgivelse eller det kan aftales med fragtmanden.

 Hvis varen må stilles, sker det på dit eget ansvar. Levering af mindre varer sker med GLS til GLS pakkeshop, hvilket vil fremgå i forbindelse med ordreafgivelse.

Den forventede leveringstid af lagervarer med standardlevering er 1-2 hverdage. Som udgangspunkt vil bestillinger foretaget inden 10.00 fra mandag – torsdag blive leveret den efterfølgende hverdag. Varer der er på producentens lager eller fjernlager, har en forventet leveringstid på 3-5 hverdage, medmindre andet fremgår under det enkelte produkt. Vær opmærksom på, at der ved levering til ikke-brofaste øer skal forventes ekstra leveringstid, fordi leveringen sker til færgeleje. Malogspar.dk tager dog forbehold for udsolgte varer, varer i restordre hos vores leverandører eller forsinket levering fra vores leverandører.
Vær opmærksom på, at varer på samme ordre kan komme ad flere omgange og med forskellige fragtmænd, da varerne kan komme fra forskellige lagerlokationer.

Levering af varen uden modtager er hjemme

Hvis du gerne vil have, at vores chauffør stiller varen på din adresse, når du ikke er hjemme, kan du angive dette i forbindelse med ordreafgivelsen. Dette sker på eget ansvar. Vores chauffør vil dokumentere, at varen er afleveret på adressen.

Genkørsel

Er der ingen hjemme, når fragtmanden kommer, og er det ikke aftalt at ordren må stilles, tager fragtmanden ordren med retur til vores lager. Kontakt os mail eller på tlf: 45870055 hvis dette sker og aftal en genkørsel af ordren. Ved genkørsel skal du selv afholde fragtomkostningerne, som kan oplyses af kundeservice.

Fortrydelsesret

30 dages returret og 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
    Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
    Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@malogspar.dk.

I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.  

Mal & Spar
Valby Tingstedet 1
2500 Valby

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK: Vi kontroller altid vores returvarer og du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:  

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis varen ikke fejler noget, betaler du selv for de omkostninger reklamationen måtte have.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@malogspar.dk

Cookies

Ved at benytte malogspar.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på malogspar.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske love.

Lad os hjælpe dig med dit maler projekt, nemt og billigt!

Vi mener at det skal være nemt og lige til at male. Derfor skal det også være enkelt at finde og købe maling og andre materialer du har brug for.

Med over 20 år i branchen, er vi hos Mal & Spar klar til at hjælpe dig med dine malerprojekter.

© Mal og Spar 2024

Produkt lagt i kurven!

Fortsæt med at handle Gå til kurv